Er zijn legio zogenaamde ‘geluksboeken’ op de markt. Is dát niet wat je zoekt, maar wil je op een realistische wijze aan de slag met het bevorderen van je persoonlijke tevredenheid? Heb je daarbij behoefte aan concrete handvatten waar je echt wat mee kan? Dan is ‘De weg naar tevredenheid’ het boek dat jou kan helpen om dat te bereiken.
‘De weg naar tevredenheid’ is bestemd voor iedereen die een groter gevoel van tevredenheid of vermindering van klachten nastreeft. Auteur Arjen Sernee pakt dit onderwerp op praktische wijze bij de kladden. Geen filosofische teksten, maar concrete handvatten in een plezierige, inspirerende schrijfstijl.
Naast het individu is dit boek overigens eveneens zeer bruikbaar voor bedrijven die een verbeteringsslag willen maken. Medewerkers in een bedrijf zijn nu eenmaal bepalend voor de winst en tevreden medewerkers zijn productievere, gezondere en socialere collega’s.
De concrete voorbeelden en cases die Sernee in zijn boek heeft verwerkt zijn herkenbaar en openen je de ogen. Zo is er het voorbeeld van een bedrijf dat, door tegenvallende winstcijfers, genoodzaakt is honderden medewerkers te ontslaan. Sernee brengt diverse van deze medewerkers én hun reactie op het desastreuze nieuws, over het voetlicht. Een voorbeeld:
“Kim gaat, als ze terug is op de afdeling, achter haar bureau zitten en staart naar het scherm. Ze denkt aan de gevolgen die de reorganisatie voor haar zou kunnen hebben.”
“Arnold gaat na de personeelsbijeenkomst meteen aan het werk. Ik kan het me niet veroorloven om de boel te laten versloffen, denkt hij. Juist nu moet ik laten zien wat ik kan.”
Hoe gaat het verder met Kim, Arnold en hun collega’s? Je leest het in ‘De weg naar tevredenheid’!
Ik beloof je, dit boek stemt je positief en is inspirerend. Je wilt, nee je gaat er hoogstwaarschijnlijk direct mee aan de slag!
Over de auteur
Arjen Sernee (53 jaar oud) is geboren in Haarlem en opgevoed door zorgzame ouders. Hij werkt sinds 2003 als zelfstandig ondernemer/psycholoog met zijn bedrijf Via Mentalis Consultancy. Zijn instelling in het leven is pragmatisch; met beide benen op de grond. In zijn werk is hij gericht op verkrijgen van tevredenheid bij de individuele mens en daarmee samenhangend meer rendement voor bedrijven, waarbij het afstemmen en optimaliseren van belangen voorop staat.
Uitvoering
Futuro Uitgevers
ISBN 9789492939036
Paperback, 210 pagina’s
Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, literair agent, boekmarketeer en recensent. http://ht-c-communicatie.nl/
Goedemiddag Hanneke,
Mooie recensie! Precies geschreven wat het boek beoogt!
Hartelijk dank hiervoor en vrgr Arjen Sernee