Ondanks berichten die ons anders willen doen geloven is Facebook nog altijd het grootste social-media platform ter wereld. Alleen in Nederland zijn er al bijna tien miljoen actieve gebruikers. Een platform ook dat nog altijd door veel ondernemers wordt onderschat.
“Facebook is ook geschikt als je je richt op bedrijven. Het is belangrijk om te weten dat de marketingtermen business-to-business marketing (B2B) en business-to-consumer marketing (B2C) niet meer van deze tijd zijn. Dat is oude marketing.”
Is het wel onderschatting? Is het tijdgebrek? Ziet de ondernemer er tegenop om te beginnen? Vooral dat laatste zou zonde zijn, zo bewijst het boek van Anne Raaymakers. Facebookmarketing is namelijk helemaal niet moeilijk. Dat het zelfs leuk is toont zij met haar boek ‘Vind ik leuk’ aan. Het boek laat zien hoe je als ondernemer een hoog bereik kunt creëren, je naamsbekendheid kunt verhogen en nieuwe klanten kunt werven. Zonder veel kosten en zonder veel moeite.
‘Vind ik leuk’ is wat de (kleine) ondernemer ontbeerde. Ja, managementboeken zat en ja, ook over Facebookmarketing. Maar de ZZP-er en het kleinbedrijf zit niet te wachten op theoretisch ‘geneuzel’. Dit boek van Raaymakers is to the point, praktisch en laagdrempelig.
“Jouw publiek is graag op de hoogte van de actualiteit. Het is dus een goed idee om met je Facebookberichten ook in te springen op de actualiteit. Relateer die aan jouw product of dienst.”
Naast de vele illustrerende praktijkvoorbeelden staat het boek barstensvol praktische tips die in een mum en zonder veel moeite toepasbaar zijn. De uiterst toegankelijke schrijfstijl van de auteur werkt daar in belangrijke mate toe bij. Geen ingewikkelde en droge theorie, maar de pure praktijk waarbij Raaymakers bovendien aantoont hoe belangrijk authenticiteit is.
Kortom, ik kan van dit boek niet anders zeggen dan …. IK VIND HET LEUK!
Over de auteur
Anne Raaymakers is marketingexperts voor ZZP-ers en MKB-ers, avonturier en eeuwige optimist. Raaijmakers adviseert, organiseert events en geeft trainingen.
Uitvoering
Uitgever: van Duuren Management
ISBN: 9789089653574
Hardcover, 160 pagina’s
Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, literair agent, boekmarketeer en recensent.
Hanneke, bedankt voor deze mooi recensie!