Recensie van ‘Webcare in de praktijk


Het boek

De komst van social media maakt het onze klanten en stakeholders bijzonder gemakkelijk om ons dag en nacht te bereiken. Dat niet alleen, bovendien is alles openbaar en voor iedereen dus zichtbaar.

Het is voor elke communicatie-, marketing- of klantenservicemanager dus cruciaal om hier adequaat op in te spelen. Een klacht die viral gaat op social media kan het einde betekenen van een reputatie. Een goed doordachte en snelle reactie kan dat voorkomen, sterker nog: het kan het imago zelfs een positieve boost opleveren.

Van der Veen biedt de lezer met haar boek ‘Webcare in de praktijk’ praktische handvatten om deze relatief nieuwe, maar vooral essentiële vorm van klantenservice te implementeren. Zij vraagt zich oprecht af of managers wel voldoende stilstaan bij het belang en de invloed van webcare en hoe een en ander in de praktijk wordt gebracht en vooral, waarom.

Belangrijke onderwerpen zijn onder meer hoe je een passend antwoord op (negatieve) berichten formuleert en hoe je organiseert dat er ook ’s avonds namens het bedrijf wordt gereageerd

Visie van de recensent

Webcare is enorm belangrijk voor de reputatie van een organisatie en bepaalt hoe de doelgroep zich gehoord en geholpen voelt. Dit boek geeft een compleet en actueel overzicht van alles wat er komt kijken bij webcare. Het leest bijzonder gemakkelijk en toont op heldere wijze aan hoe en waarom webcare verbeterd kan worden. Het laat je zien hoe je bij elke klant de juiste snaar raakt, zodat je je telkens positief kunt profileren. Het staat boordevol tips en trucs over hoe je klanten het beste te woord te kunnen staan.

‘Webcare in de praktijk’ is –wat uw recensent betreft- een must read voor elke communicatie-, marketing- of klantenservicemanager die gebruik maakt van social media kanalen.

Over de auteur

Antina van der Veen-Meijer is interimmanager webcare, social media & community. Met haar bedrijf Social Connection helpt ze organisaties om een optimale verbinding met klanten en overige stakeholders te maken door gebruik van social media.

Uitvoering

UItgever Van Duuren Management

ISBN 978-90-8965-307-9 (9789089653079)

Paperback, 160 pagina’s


Over Hanneke van de Water

Met mijn hond en drie katten, woon ik in het Noord-Hollandse dorp Obdam. Ik ben eigenaar van To-taal Communicatie. Middels mijn bureau ben ik in te schakelen als communicatieprofessional, literair agent, boekmarketeer, copywriter en redacteur. Tevens heb ik, tezamen met een compagnon, onlangs Uitgeverij Doornwater opgericht. Wij hebben al enkele fraaie boeken uitgegeven die je kunt vinden op www.uitgeverijdoornwater.nl. Op deze site verzamel ik mijn recensies en ik hoop dat je ze met plezier zult lezen en er wellicht inspiratie uithaalt. De link naar mijn recensies plaats ik op diverse social media kanalen en boekensites (in elk geval Managementboek, Bruna en Hebban). Heb jij een boek geschreven/uitgegeven en wil je jouw werk gerecenseerd hebben? Neem dan contact met mij op via het contactformulier of 06-46590516.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.