Recensie van ‘Vrouwen bluffen niet’


Vrouwen acteren op de werkvloer anders dan mannen. Dat leidt regelmatig tot onbegrip of zelfs irritatie. Want waarom scheppen vrouwen niet wat meer op? Waarom onderhandelen zij niet voor zichzelf? En waarom profileren zij zich niet wat beter?

Het boek

“Vrouwen bluffen niet”, is primair bedoeld voor de mannelijke lezer. Dit boek levert hen verrassende inzichten op over hun vrouwelijke collega’s. Over de wijze waarop zij zich profileren en waarom zij de dingen doen zoals zij doen. Dit kan veel voordelen opleveren. Mannen, bundel de krachten met vrouwelijke collega’s en er kan een onoverwinnelijk team ontstaan!

Ook voor vrouwen is dit boek echter uiterst aardig en amusant. Hoe wij zelf acteren in het zakenleven, weten wij natuurlijk wel, maar in het boek worden de vrouwelijke (zeer herkenbare) en mannelijke manier van acteren en reageren in de situatieschetsen continu goed tegen elkaar afgezet.

“Vrouwen bluffen niet” biedt een helder inzicht in de verschillen tussen mannen en vrouwen. Op de werkvloer, maar ik vermoed dat je vertaling ook zo naar de thuissituatie kan maken. Het boek bevat 15 korte verhalen met Mark en Linda in de hoofdrol, die de verschillen tussen de manier waarop mannen en vrouwen het spel spelen uiterst duidelijk maken.

Visie van de recensent

Helder, to the point en met een knipoog. De auteurs hebben met dit boek zeker niet de intentie om de verschillen tussen mannen en vrouwen te bagatelliseren, maar juist om te laten zien hoe je het best met deze ongeschreven regels kunt dealen. Want wie weet hoe de masculiene én feminiene regels in organisaties werken, kan daar bewust op sturen – en daarmee betere resultaten boeken.

Over de auteurs

Monic Bührs en Elisa de Groot zijn de gezichten achter ‘In Touch women resource management’, een bureau dat al bijna twee decennia lang vrouwelijk talent begeleidt, ontwikkelt, inspireert en bemiddelt voor ondersteunende en leidinggevende posities (interim of vast). Daarnaast schreven zij al eerder gezamenlijk boeken, waaronder het succesvolle ‘Stratego voor vrouwen’.

Uitvoering

Handzame pocketuitvoering; 88 pagina’s.

ISBN13 9789462960275.


Over Hanneke van de Water

Met mijn drie katten, woon ik in het Noord-Hollandse dorp Obdam. Ik ben eigenaar van To-taal Communicatie. Middels mijn bureau ben ik in te schakelen als communicatieprofessional, literair agent, boekmarketeer, copywriter en redacteur. Tevens heb ik, tezamen met een compagnon, onlangs Uitgeverij Doornwater opgericht. Wij hebben al enkele fraaie boeken uitgegeven die je kunt vinden op www.uitgeverijdoornwater.nl. Op deze site verzamel ik mijn recensies en ik hoop dat je ze met plezier zult lezen en er wellicht inspiratie uithaalt. De link naar mijn recensies plaats ik op diverse social media kanalen en boekensites (in elk geval Managementboek, Bruna en Hebban). Heb jij een boek geschreven/uitgegeven en wil je jouw werk gerecenseerd hebben? Neem dan contact met mij op via het contactformulier of 06-46590516.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.