Recensie van ‘Succes met e-commerce’


Het boek
‘Succes met e-commercie’ is bedoeld om de ruim 70.000 (jawel!) webwinkeliers die in Nederland actief zijn, een praktische handleiding te bieden.

Het aantal van 70.000 is overigens een momentopname, want er komen in rap tempo meer webwinkels bij. Met deze explosieve groei ontstaat een gebrek aan kennis; dat kan niet uitblijven. Eén op de drie webwinkels heeft nog nooit winst geboekt en 50% van de mensen die een webwinkel runnen verdienen hiermee geen modaal inkomen.

Het boek ‘Succes met e-commerce’ voorziet in een kennisbehoefte op het gebied van online marketing en is erop gericht ondernemers te helpen met het bereiken van een hoger rendement uit hun online activiteiten.

In elk hoofdstuk wordt een onderwerp uitgelicht, waarvan de basisbegrippen worden verduidelijkt.

Bovendien krijgt de lezer verschillende tools aangereikt om direct zelf aan de slag te kunnen. Deze onderwerpen zijn: zoekmachineoptimalisatie, zoekmachine adverteren, contentmarketing, web analytics, sociale media marketing, videomarketing, e-mailmarketing, affiliate marketing, mobile marketing en webinars.

Marc de Groot van De Groot Online Consultancy nam het initiatief om ‘Succes met e-commerce’ samen te stellen en zocht daarvoor de samenwerking met negen online marketing experts, te weten: Marjolein Bongers, Isua Botman, Ted Daamen, Laszlo Graven, Marc de Groot, Michael Linthorst, Robert Mares, Christian Slagter en Rick de Vlieger die elk hun bijdrage leverden.

Visie van de recensent
‘Succes met e-commerce’ vertelt MKB-ondernemers en online marketeers hoe zij meer uit hun online marketing inspanningen kunnen halen. Kostenreductie enerzijds en omzetverhoging anderzijds moeten uiteraard het einddoel zijn van deze inspanningen.

Het boek is met name geschikt voor MKB-ondernemers en beginnende online marketeers. Voor online marketeers die al geruime tijd meelopen, zijn er slechts een aantal hoofdstukken van toegevoegde waarde. Dit heeft te maken met het feit dat de diepgang bij sommige hoofdstukken ontbreekt, mede doordat deze hoofdstukken vooral informerend van aard zijn.

Een nuttig boek en zeker een aanrader op dit gebied voor de hierboven genoemde doelgroepen. Enige dissonant is wat betreft uw recensent, het verschil qua schrijfstijl en (diepte)benadering van de medewerkende auteurs.

Aardig extraatje bij dit boek is de bijgevoegde CD. Hierop staan audiobestanden van alle hoofdstukken van het boek.

Over de initiatiefnemer
Marc de Groot is veelgevraagd spreker, trainer, coach en consultant op het gebied van Online Marketing. Marc brengt ruim 10 jaar ervaring in de e-commerce sector mee en zorgt bij vele organisaties voor een frisse blik op de online marketing activiteiten.

Uitvoering
Paperback, 189 pagina’s + cd-rom

De Groot Online Consultancy

EAN 9789462550162

 


Over Hanneke van de Water

Met mijn drie katten, woon ik in het Noord-Hollandse dorp Obdam. Ik ben eigenaar van To-taal Communicatie. Middels mijn bureau ben ik in te schakelen als communicatieprofessional, literair agent, boekmarketeer, copywriter en redacteur. Tevens heb ik, tezamen met een compagnon, onlangs Uitgeverij Doornwater opgericht. Wij hebben al enkele fraaie boeken uitgegeven die je kunt vinden op www.uitgeverijdoornwater.nl. Op deze site verzamel ik mijn recensies en ik hoop dat je ze met plezier zult lezen en er wellicht inspiratie uithaalt. De link naar mijn recensies plaats ik op diverse social media kanalen en boekensites (in elk geval Managementboek, Bruna en Hebban). Heb jij een boek geschreven/uitgegeven en wil je jouw werk gerecenseerd hebben? Neem dan contact met mij op via het contactformulier of 06-46590516.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.