Recensie van het boek ‘Ben jij wel MerkWaardig genoeg?


In veel organisaties heerst een zogenaamde ‘zesjescultuur. Kasper Klaarenbeek gaat in dit boek de strijd aan met deze slaapverwekkende middelmatigheid. Waarschuwing vooraf: dit is (dus) geen boek voor bange managers, maar voor hen die anders durven te zijn!

Wanneer je jezelf de vraag durft te stellen: ‘Ben ik wel MerkWaardig genoeg?’, dan is dit boek echt iets voor jou. Het boek daagt uit en inspireert tot nadenken en (de juiste) vragen te stellen. Kasper Klaarenbeek neemt je mee buiten de betreden paden, maar met respect voor de vertrouwde modellen die hun waarde hebben bewezen.

Het boek gaat vooral om de waarde van mensen achter het merk, over de kwaliteit van teams en passie voor samenwerken. Het biedt handvatten om dit zelf te ontdekken in plaats van kant en klaar voorgeschotelde kost. Het trekt de lezer uit zijn/haar comfortzone.

De auteur heeft voor de vorm van een doe-boek gekozen, hetgeen aanzet tot actie. Door middel van opdrachten c.q. oefeningen en vragen, onderzoekt de lezer in eerste instantie zijn/haar eigen kwaliteiten, ambities en doelen. Vervolgens wordt er een ‘droomteam’ samengesteld en geleerd hoe te focussen, effectief te leren en die zaken te doen of juist te laten die de effectiviteit van het team versterken. Daarna komt het omgaan met verschillen van inzichten binnen een team aan bod.

Visie van de recensent

Ik heb zelden een boek gelezen dat managementmodellen zo toepasbaar maakt, juist door het feit dat je als lezer niet alleen maar ‘passief’ het boek kunt lezen. Met als doel te leren hoe jij en je team MerkWaardig worden.

Mijn advies; ga aan de slag met dit doe-boek en ontdek het Merk JIJ! Verander je Waarde. Verras met je Merk. Een must voor unieke ondernemers en managers met passie.

De uitvoering

Paperback, 160 blz.

EAN: 9789089652041

Over de auteur

Kasper Klaarenbeek is 53 jaar jong en, naast auteur, veelgevraagd managementspreker

en –inspirator. Hij heeft veel werkervaring opgedaan in grote detailhandelsondernemingen waaronder WE en Kruidvat. Tegenwoordig richt hij zich voornamelijk op het begeleiden en coaches van managementteams, het motiveren en coachen van medewerkers en het managen van verandertrajecten. In alles wat hij doet probeert hij mensen bewust te maken van hun MerkWaardig-heid en hij gebruikt hierbij inspirerende voorbeelden uit de praktijk.

Bestellen

Dit inspirerende boek is te bestellen via: https://www.managementboek.nl/boek/9789089652041/ben-jij-wel-merkwaardig-genoeg-kasper-klaarenbeek


Over Hanneke van de Water

Met mijn drie katten, woon ik in het Noord-Hollandse dorp Obdam. Ik ben eigenaar van To-taal Communicatie. Middels mijn bureau ben ik in te schakelen als communicatieprofessional, literair agent, boekmarketeer, copywriter en redacteur. Tevens heb ik, tezamen met een compagnon, onlangs Uitgeverij Doornwater opgericht. Wij hebben al enkele fraaie boeken uitgegeven die je kunt vinden op www.uitgeverijdoornwater.nl. Op deze site verzamel ik mijn recensies en ik hoop dat je ze met plezier zult lezen en er wellicht inspiratie uithaalt. De link naar mijn recensies plaats ik op diverse social media kanalen en boekensites (in elk geval Managementboek, Bruna en Hebban). Heb jij een boek geschreven/uitgegeven en wil je jouw werk gerecenseerd hebben? Neem dan contact met mij op via het contactformulier of 06-46590516.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.