‘Hoe dan?’ geeft de briefwisseling weer van twee ondernemende vrouwen, Monique en Lies. Door middel van hun correspondentie komen ze niet alleen dichter tot elkaar, maar vinden ze ook hun eigen individuele kracht. Al lezende in ‘Hoe dan?’, zal je beurtelings herkenning ervaren en geinspireerd raken door de auteurs. Daarnaast biedt het boek tal van handvatten waarmee je als lezer ook jouw eigen talent ontdekt.
Het boek is autobiografisch. In hun briefwisseling vertelt Monique haar levensverhaal over haar zoektocht naar succes en geluk. Een persoonlijk veranderingsproces dat haar veel heeft gebracht. Lies spiegelt dit proces vanuit de positieve psychologie en geeft tips hoe je dit zelf kunt beïnvloeden. Door de persoonlijke manier van schrijven leer je de hoofdpersonen goed kennen.
“Ik zit rustig op de bank jouw brief te lezen en terwijl ik lees, komt het woord dankbaarheid steeds in me op. Dankbaar dat ik even ontspannen op de bank jouw brief kan lezen. Dankbaar dat mijn keuken weer schoon is, nadat ik vanmiddag samen met de kinderen en hun vriendjes wafels heb staan bakken.”
In een prachtige kwetsbaarheid legt Monique –middels haar brieven aan Lies- haar zoektocht naar geluk en succes weer. Transparant en eerlijk en juist daardoor volkomen geloofwaardig. Je herkent, erkent en volgt (wellicht) de gegeven adviezen wanneer die voor jou van toepassing zijn.
Juist doordat de tips de lardering zijn in de briefwisseling tussen de twee vrouwen, vindt er bij de lezer eerst herkenning plaats, waarna kort daarop een tip of advies volgt. Wellicht niet zo strategisch bedoeld, maar wel uiterst efficient.
“Dus als ik het goed begrijp, staan de kleuren voor jou voor verbinding. Deze specifieke kleuren brengen jou de mooie herinneringen van je jeugd, maar ook de verbinding met je grootouders en zelfs je overgrootouders. Zou het kunnen dat de kleuren voor jou symbool staan voor de liefde?”
Het geheel is op een toegankelijke wijze weergegeven en is een ontwapenend woord en wederwoord waar veel (vrouwelijke)lezers baat bij zullen hebben of op zijn minst met uiterst genoegen zullen lezen.
Over de auteurs
Drs. Lies Wouters-Soomers is arbeids- en organisatiepsycholoog en eigenaar van OMG Advies. Als trainer en coach werkt zij zowel regionaal als internationaal met teams en individuele medewerkers. Zij heeft een passie voor positieve psychologie en gebruikt de nieuwste inzichten uit de wetenschap om mensen en bedrijven maatwerk aan te bieden. Waar ze vooral gelukkig van wordt, is mensen helpen gelukkiger en gezonder in hun werk, en daardoor ook in hun leven te staan.
Monique Ravenstijn is eigenaar van verschillende Jumbovestigingen. Net als de afgelopen vijf generaties in haar familie, is zij bezig haar eigen gedachtegoed te bouwen: onder andere door haar duurzaamheidsformule Jeelink. Zij spreekt regelmatig tijdens evenementen en is de trotse moeder van drie opgroeiende kinderen. Haar missie is om alles uit zichzelf en haar medemens te halen. Ze wil verbinding brengen tussen mensen maar ook tussen producten.
Uitvoering
Uitgever: HarperCollins
EAN: 9789491863127
Paperback, 220 pagina’s
Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, literair agent, boekmarketeer en recensent.
Lijkt me héél interessant om te lezen deze briefwisseling…